Monday, February 26, 2007

Lectii.. amuzante

Lectia 1 - COMUNICAREA

Un tip intra in propria locuinta, obosit dupa o zi de
munca. Exact in acelasi timp, nevasta lui iese de sub
dus. Deodata, se aude soneria apartamentului. Dupa o
discutie scurta, in timpul careia decid care dintre ei
sa mearga sa raspunda, femeia iese, se inveleste
intr-un prosop de baie, si se duce sa deschida usa de
la intrare. Era Mircea, vecinul de palier. Inainte sa
poata spune un cuvant, Mircea o intrerupe:
-Iti dau 500 de euro pe loc, daca lasi sa cada
prosopul de baie cu care esti acoperita!
Putin mirata, femeia ezita cateva secunde, dupa care
desface prosopul si ramane goala in fata lui Mircea.
El o priveste din cap pana-n picioare, dupa care ii
intinde cei 500 de euro. Surprinsa de aceasta
intamplare, dar multumita de mica avere pe care tocmai
o facuse in mai putin de doua minute, femeia inchide
usa apartamentului si intra in sufragerie unde sotul
sau privea la televizor. Sotul o intreaba:
- Cine-a fost?
- Mircea, vecinul nostru de palier.
- Ah, perfect. Ti-a dat cei 500 de euro pe care mi-i
datora?
Morala: Daca impartasiti la timp partenerilor
dumneavoastra informatiile importante referitoare la
clienti si la riscuri, puteti evita o vanzare sau o
negociere proasta!

Lectia 2 - CUNOASTEREA PRODUSELOR SI SERVICIILOR

La volanul masinii sale, in drum spre biserica, un
preot trece pe langa o calugarita care mergea pe jos.
Se opreste si se ofera sa o duca pana la manastire. Ea
accepta, urca in masina si, incrucisandu-si
picioarele, lasa la vedere niste coapse superbe.
Preo-tul nu se poate abtine si, tot fixand picioarele
tinerei calugarite, pierde pentru cateva momente
controlul autovehiculului. Dupa ce reuseste sa
stapaneasca din nou masina, pune dintr-odata mana
dreapta pe picioarele maicutei. Ea il priveste si
spune:
- Parinte, va amintiti Psalmul 129?
Rusinat, preotul se retrage subit si-si prezinta
scuzele. Putin mai incolo, sub indemnul tentatiei,
profita de schimbarea vitezei pentru a incepe din nou.
Si maicuta il apostrofeaza prompt:
- Parinte, va amintiti Psalmul 129?
Parintele roseste din nou din cap pana-n picioare si
retrage mana de pe picioarele pasagerei, balbaind:
- Imi pare rau, sora, trupul imi este foarte slab.
Ajung la manastire, calugarita coboara din masina
fara sa spuna un cuvant, si-i arunca o ultima privire
plina de intelesuri. Preotul se grabeste catre prima
Biblie pe care o gaseste si citeste uluit: "Mergi mai
departe, cauta intotdeauna sus si-ti vei gasi
gloria."
Morala: La munca, fiti intotdeauna bine informati
pentru ca altfel riscati sa ratati ocazii unice!

Lectia 3 - RELATIILE CU COLEGII

Un agent de vanzari, un contabil si un director de
personal, toti colegi in aceeasi firma, ies impreuna
la pranz sa manance si, cum mergeau ei catre un mic
restaurant sa ia masa, gasesc pe strada o lampa cu
ulei veche. O ridica... si un duh iese la lumina.
- De obicei eu implinesc 3 dorinte, dar cum voi
sunteti 3, am sa va implinesc cate una la fiecare.
Agentul de vanzari intra repede in fata gesticuland:
- Eu, eu! Vreau sa fiu pe o plaja alba din Bahamas
intr-o vacanta care sa nu se termine niciodata si fara
sa am griji care sa ma impiedice cumva sa ma bucur de
frumusetea vietii.
Nici nu termina bine dorinta si agentul dispare
imediat. Contabilul iese si el in fata:
- Eu, eu! Eu vreau sa savurez un Martini pe o plaja
din Tahiti, impreuna cu femeia visurilor mele.
Si puf!, dispare si contabilul.
- E randul tau, spuse duhul uitandu-se la directorul
de personal.
- Vreau ca astia doi sa fie inapoi la birou pana se
termina ora de masa.
Morala: Lasati intotdeauna superiorul (ierarhic)
sa-si exprime primul dorintele.

No comments: